EVDE SAĞLIK HİZMETİNDE %90 MEMNUNİYET
20 Eylül 2019

%90 hasta memnuniyet oranı ile Yozgat merkez ve ilçelerimizde sunulan EVDE SAĞLIK HİZMETİ  başarılı bir şekilde verilmektedir.

Evde sağlık hizmeti sunumuna ihtiyacı olan bireylerin muayene, tetkik, tahlil, tedavi, tıbbi bakım ve rehabilitasyonlarının evinde ve aile ortamında sağlanmasıdır. Evde sağlık hizmeti olarak diş sağlığı hizmeti de verilmektedir. Sağlık bakanlığımızca 2010 yılında yayınlanan yönetmelik sonrası yurt genelinde evde sağlık hizmeti sunumuna başlanmıştır. İlimizde de 2010 Yılından bu güne kadar 7500 hastaya ulaşılmıştır.

Yozgat ili genelinde tüm ilçelerimizde hastaneler bünyesinde evde sağlık ekipleri bulunmaktadır. Bu ekipler il genelinde 1227 hastaya hizmet vermektedir. Bu hastaların 478’i merkezde Yozgat şehir hastanesi evde sağlık ekibince takip edilmektedir. Sağlık bakanlığımızca evde sağlık hizmetinin il nüfusunun %0.2’sine verilmesi öngörülmüştür. Takip edilen hasta sayıları bu hedefin üzerindedir.

Her ay İl Sağlık Müdürlüğümüz bünyesinde bulunan Evde Sağlık Hizmetleri Koordinasyon Merkezince hasta memnuniyet anketleri düzenlenmektedir. En son yapılan Şubat 2019 anketinde hasta memnuniyeti %90 oranında bulunmuştur.

İlk başvuru;  Evde sağlık hizmetleri 444 38 33telefon numarası aranarak ulusal çağrı merkezine yapılır.

Hasta Kabulü ve Muayene Süreci

  • Koordinasyon merkezi, yapacağı ön değerlendirme neticesinde talepleri uygun görülen hasta için, ikamet adreslerine göre bağlı bulunduğu hastanenin evde sağlık ekibini görevlendirilir.
  • Ev ziyaretine giden Evde Sağlık Hizmetleri ekibi hastayı değerlendirir ve hastanın Evde Sağlık Hizmeti alıp almayacağına karar verir.
  • Hasta Evde Sağlık Hizmeti almaya uygunsa ekip tarafından ilerleyen süreç hakkında bilgi verilir.
  • Evde sağlık hizmeti verilecek kişi, veli veya vasisine ilk muayenede evde sağlık hizmetleri rıza belgesi açıklanıp imzalatılır.

Hasta Takibi ve Randevu Süreci :

  • Evde sağlık hizmeti verilecek hastaya belirlenen tanı ve tedavi yöntemi doğrultusunda hizmet planı oluşturulur
  • Hasta ya da hasta yakını bağlı olduğu Evde Sağlık Hizmet Birimini telefonla arayarak istediği zaman muayene talebinde bulunabilir. Bu talep ilgili hekim tarafından değerlendirilerek gerekli olduğunda hasta ziyareti gerçekleştirilir.
  • Birim, randevu sistemi ile ve mesai saatleri dahilin’de çalışır.
  • Evde sağlık hizmeti verilen kişilerin mevcut durumları hariç, yeni oluşan acil haller birimin görev alanına girmez.

Nakil Süreci :

Acil sağlık hizmetine gerek duyulması halinde, 112 acil hizmetlerinden yararlanır.

Evde sağlık hizmeti alan hastanın tedavisi için hastaneye gelmesi gereken acil olmayan durumlarda; ilgili evde sağlık hizmet birimince araç ve personel sayısı yeterli olması halinde hastaya nakil hizmeti verilir.

Hizmetin Sonlandırılması :

Hastaya sunulan evde sağlık hizmeti aşağıdaki hallerde sonlandırılır:

a) Evde sağlık hizmeti sunulan hastanın iyileşmesi,

b) Evde sağlık hizmeti sunulan hasta için uygulanan bakım ve tedavinin, sağlık personeli gerektirmeden yapılabilecek hale gelmesi,

c) Hastanın kendisinin veya küçük ya da ayırt etme gücüne sahip olmayan hastanın veli/vasisinin hizmeti sonlandırmayı talep etmesi,

ç) Hastanın vefat etmesi,

d) Hasta veya yakınlarının tedaviye uyumsuz davranışları, direnç göstermeleri, önerilere uymamaları halinde sorumlu tabip, diş tabibi ya da aile hekimi tarafından verilen hizmetin faydası olmayacağına kanaat getirilmesi,

e) Hasta veya küçük ya da ayırt etme gücüne sahip olmayan hastanın veli/vasisinin personelin güvenliğine yönelik uygun olmayan davranışlarda bulunmaları,

f) Evde sağlık hizmeti sunulan hastanın, çeşitli nedenlerle ikamet ettiği bölgenin değişmesi.


WhatsApp Image 2019-04-04 at 13.46.39 (1).jpeg
WhatsApp Image 2019-04-04 at 13.46.39.jpeg